דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליך הפקת סרט - מן המחשבה והרעיון אל הביצוע והגימור 

מאת    [ 28/04/2010 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 3609 פעמים ]

רבות הפעמים בחיי היומיום שלנו בהם עולים לנו רעיונות טובים ופחות טובים.כשאתם חושבים להפיק סרט הרעיון הוא היסוד והבסיס שילווה אתכם במשך כל התהליך. אז בעצם החלטנו שאנחנו רוצים להפיק סרט, דבר ראשון שאנחנו צריכים להבין שזהו תהליך ארוך ומסורבל ואף לעיתים מייגע לכן מראש אנחנו צריכים לבוא בגישה חיובית וקלילה לכל תהליך ההפקה.

 כעת, שהבנו את הבסיס אנחנו מתחילים מהרעיון הכללי, חושבים איזה סרט אנחנו רוצים להכין אולי סרט תדמית לחברה או עסק שעולה בפתח, אולי סרט דוקומנטרי ועוד. חשוב להחליט כבר בהתחלה את מטרותיו של הסרט, האם אנו מעוניינים שיגיע ביום מן הימים לשידור בטלויזיה, האם זהו סרט שאנחנו רוצים להקרין לעובדים חברה, סרט לימודי וכו'.

בחירת מטרות הסרט הוא עניין חשוב שכן לפי מטרות אלו נקבע את מדדי האיכות להן אנו מצפים מהסרט שלנו. לאחר שגיבשנו את המטרות אנו מתחילים להתמקד ברעיונות רבים ככל האפשר ליצירת הסרט, מתייעצים עם חברים,מכרים ומשפחה וקובעים מהו הרעיון הכללי הטוב ביותר לסרט, מכאן והלאה אנו מתחילים ליצור את התסריט. ליצירת התסריט מומלץ להתייעץ עם חברת הפקת סרטים אשר מתמקצעת גם בעניינים אלו ותייעץ לכם לגבי אופן כתיבת התסריט לסרט שלכם.

כתיבת התסריט הוא תהליך מופלא בו אתם מעבירים לכתב את המחשבות והרעיונות שלכם אשר בסופו של התהליך יוצגו על המרקע, זהו תהליך חשוב ביותר, אחד היסודות של כל סרט באשר הוא ואסור לזלזל בו, כותבים טיוטה ומשכתבים את החלקים הדרושים,מקבלים הערות רבות ככל האפשר ומתקנים את הנדרש.

לאחר כתיבת התסריט מגיע שלב התכנון וההפקה, כאן תעזור לכם במיוחד חברת הפקת סרטים שכן היא זו שתעזור לכם להביא את הכתוב אל המציאות, תעזור לכם למצוא את המיקומים הטובים לצילום הסרט שלכם,את השחקנים,התפאורה,האביזרים וכל מה שתצטרכו לצורך צילומו של הסרט.

כדאי לדאוג שיהיה בימוי מקצועי לסרט שלכם, אפילו בסרט פשוט יחסית, בסה"כ זה משפיע רבות על התוצאה הסופית של הסרט שלכם. לאחר שלב הצילום, מגיע תורו של שלב עריכת הוידאו, בו תערכו את הסרט כפי שאתם מאמינים שהוא צריך להיראות. במקרים רבים שלב עריכת הוידאו הוא שלב ארוך ומתיש, אך גם מהנה, תיצרו מס' גרסאות שונות של הסרט ותבקשו עליו דעות,הערות ופידבקים רבים ככל האפשר ממכרים, חברים ואנשי ההפקה עד שלבסוף תייצרו את גרסת הסרט הטובה ביותר.

מכאן והלאה מוציאים את הסרט על מדיה, זה יכול להיות קלטות ובמרבית המקרים על DVD. חשוב ליצור מס' רב של עותקי DVD ולשמור גם את הסרט הבלתי ערוך על הכונן הקשיח שלכם ועל דיסקים. הפקת סרט הוא בעצם תהליך מופלא ומדהים שבא לקחת את הרעיון והמחשבה אל גבי המרקע, בתהליך ארוך ומקסים שיוצר חוויה שפשוט לא תשכחו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב